Forum www.w3bdclan.fora.pl
Forum klanu "Blade Dancers" WarCraft III: The Frozen Throne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradnik dla Orków

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.w3bdclan.fora.pl Strona Główna -> Strategia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drake
Czarodziejka (admin)



Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wadowice

PostWysłany: 08 Sty 2008 20:12:30    Temat postu: Poradnik dla Orków

Na początek trochę teorii ) Orkowie są bardzo specyficzni, bo w przeciwieństwie do innych ras mają najsilniejsze jednostki po T2 i najmocniejszy start (grunty). Z jednego budynku (bestiarni) mogą skontrować praktycznie wszystko i to czyni orka bardzo silnym na początku (early). Lecz niestety w późniejszym etapie gry niektóre jednostki wręcz są bezsilne. Kolejnym atutem owej rasy są herosi, a szczególnie imo jeden z najlepszych- BM (Mistrz Ostrzy), dzięki któremu możemy umiejętnie „szpiegować” (by Wind Walker) przeciwnika. Możemy go używać praktycznie przeciwko wszystkim, efekt jest zawsze ten sam- enemy is angry xD
Aby grać bardzo dobrze orkiem trzeba niestety dużo micrować, szczególnie na początku, ponieważ strata grunta jest nieporównywalnie duża od starty ghula, foota czy archerki i ma swoje odzwierciedlenie w późniejszym etapie.

Podsumowując:
~~Plusy~~
+ silny początek
+ kontra na wszystko po T2

~~Minusy~~
- te same jednostki co na początku przez całą grę
- mały wybór jednostek


A teraz trochę strategii


VS ORC

IMO najtrudniejszy mirror ze wszystkich x_X trzeba wykazać się nie lada skillem (umiejętnościami) aby mieć przewagę.. W tym pojedynku wygra ten kto ma lepsze micro. Najlepszą taktyką przeciwko orkowi jest FS (Wróżbita) + FL (Władca Ognia) i fast tech do t2, pomijając budowę koszar w t1. Creep, creep i jeszcze raz creep + scrolle (zwoje) szybkości, leczenia i pancerza i ofc jak najwięcej upgradów (ulepszeń).Im większy mamy level herów tym lepiej dla nas. Gramy jak zawsze- grunty + ridery (Jeźdźcy) + pasterze + kodo. Prawdopodobnie przeciwnik będzie grał tak samo xD ponieważ u orka nie ma zbyt dużego wyboru jednostek. No chyba że się trafi gostek który będzie massował wivki (Jeźdźcy Wiatru) wtedy oczywiście robimy baty (Nietoperze) i po sprawie Jeżeli dojdzie do potyczki to jak micrować? Najlepiej rzucać ensare (sieć) riderów na te jednostki, które są w środku, aby jak najmniej jednostek do nas doszło, jak dobrze nam to pójdzie to wyłączymy połowę armii przeciwnika chociaż na kilkanaście sekund FS przywołuje wilki, FL pomioty. Kodo wysyłamy aby zjadły najsilniejsze jednostki przeciwnika i cofamy je do tyłu. Pasterze rzucają duchową więź i zajmują tylnią pozycję. Teraz jest najwyższa pora aby użyć zwoje szybkości i pancerza i priorytetowo niszczymy ridery przeciwnika. Jest to bardzo ważne ponieważ cholernie utrudniają ucieczkę przez ensare. Jak już ich wykończymy to przyszła pora na kolejne grunty i na końcu hero Zamiast FS’a i FL’a możemy wybrać BM’a i SH (Łowcę Cieni) ze skillami- hex (przekleństwo) i znakami. Możemy wybrać także drugi wariant- BM + TC (Wódz Taurenów) i od samego początku nękać przeciwnika częstymi atakami, ale jest to mniej skuteczne.. Jeżeli przeciwnik gra BM to koniecznie musimy zaopatrzyć się w pył ujawnienia, wtedy nie będzie już taki cffaniak


VS NE

W skrócie- jeżeli nie załatwimy elfa na początku to mamy przekichane.. Dlaczego? Ponieważ jak damy mu zmasować talony (Druidzi Pazurów) to nasze jednostki będą prawie bez pancerza.. W dodatku jak weźmie DH + Nagę (Morską Wiedźmę) albo jak nas zaskoczy Pandą (Pandariański Miodowar) to już w ogóle mamy mierne szanse na wygraną.. Dlatego bierzemy BM’a i od samego początku śmigamy do bazy przeciwnika i rozwalamy mu wispy (ogniki). Po czasie jak już mana nam się skończy albo DH nam ją „wyssie” wracamy do bazy, kupujemy potiony leczenia i przywrócenia, zabieramy naszych siepaków i idziemy na rzeź xD Najpierw atakujemy arche albo hunty (zależy co przeciwnik ma, z huntami bywa ciężej) tyle ile się da. Jeżeli bilans będzie dla nas niekorzystny wracamy się. W tym czasie powinniśmy mieć już T2 i zaczętą budowę bestiarni. Ważne jest abyśmy szybko wybudowali wojenny młyn aby móc robić caty (katapulty), ponieważ zadają one zwiększone obrażenia nie opancerzonym jednostką którymi właśnie są elfy Po takich 3,4 atakach powinniśmy mieć dużą przewagę Jeżeli nie… to gramy Grunty + ridery + caty. Na drugiego hero przyda nam się SH z hexem i leczeniem. Upradujemy nasze pancerze. I atakujemy non stop.. Jak już przeciwnik zrobił dużo talonów to dupcia blada.. Pozostaje nam tylko Menu- Zakończ Grę xDD Ale jeżeli elf gra misie + driady to możemy zaryzykować stwierdzenie że jest niobem ;D w skrócie- kodo pożerają misie, ensare na driady i wybijamy je czym mamy na końcu jak zawsze kill hero =) imo w tym wariancie mamy 70% na wina ;D w tamtym 30% x_X


VS HUM

Standardowy strat huma to AM (Arcymag) + MK (Król Wzgórz) i mass wszystko co magiczne na orca + kilka rifle (Strzelcy) Dlatego my wybieramy FS + TC. Inni nie zdają tutaj egzaminu, no chyba że weźmiemy Pande zamiast TC ale imo wódz bardziej się przyda. Chain (łańcuch) chain i jeszcze raz chain + wilki Hum lubi szybko stawiać expandenta (kopalnie) dlatego musimy często scoutować wilkami. Gramy standardowo- Grunty + ridery + pasterze, ew. caty. Pasterze koniecznie z dispelem (odczarowaniem). Najlepiej zaopatrzyć się w 2 zwoje szybkości. Jeden podczas walki, a drugi podczas ucieczki. Bo przez scorse (Czarodziejki) nasza armia może być strasznie spowolniona, dlatego dispel + zwoje i wyjdziemy na swoje xD MK nieźle daje popalić FS’owi zwłaszcza na wyższym levelu, dlatego warto go wyposażyć wszelakie potiony. Rzeczą głupią jest wbijanie do bazy huma.. nie dość że lubi stawiać kilka wieżyczek, to w dodatku ma milicję, co daje mu sporą przewagę, dlatego lepiej abyśmy sprali go poza jego bazą ;p
Hum ma jeszcze jedną dość wredną taktykę.. a mianowicie Tower Rush… Polega ona na tym że na początku wbija on do naszej bazy i stawia wieżyczki gdzie się da.. Jest to cholernie trudne do obrony.. Jak widzimy że hum zaczyna stawiać wieżyczki to musimy czym prędzej wybić mu chłopów, ale jak się zbyt późno o tym zorientujemy, to musimy pamiętać o jak najszybszym postawieniu młyna i produkcji catów, aby zniszczyć wieżyczki.. Grunty nie zdają się za dobrze w tej obronie, imo lepsze są trole. TC z falą albo Panda z zionięciem są doskonali do tego. Najlepiej bestiarnie i zniszczone budynki postawić gdzieś poza zasięgiem towerów. Jak już będzie tyle wieżyczek że nie będziemy mieli szans to wówczas, musimy zacząć rozbudowywać się na nowo stawiając expa.
Jest jeszcze jedna skuteczna taktyka przeciwko ludziom a mianowicie techowanie doT3 i zmasowania taurenów ;p creep creep i creep robimy stopniowo grunty i trole, dla niepoznaki aby nie przyszło mu do głowy robić gryfy ;> unikamy walki.. non stop creepujemy. FS do tego jest the best. Ulepszamy atak i pancerz naszych taurenów.. Jak będziemy mieli już wybudowane T3 to stawiamy ze dwa totemy i robimy ok. 10 taurenów + miażdżenie. Po czym idziemy na bazę huma ze wszystkimi jednostkami jeden taki porządny atak powinien wystarczyć na zwycięstwo ofc dobre jest dołączenie do tego pasterzy z możliwością wskrzeszania taurenów ;] wtedy jest już tylko win


VS UD

Teoretycznie powinno być łatwo, a praktycznie bywa różnie xD w sumie UD nie ma dobrych jednostek przed T3, więc mamy czas na creep albo na rush Później zaczyna być nieciekawie.. DK + LICH ownują coilami naszych herów w kilka sekund. Dlatego ważne jest kupienie potionu nieśmiertelności i kilka healów. FS + TC są dobrzy na wszystkie straty ud ale BM + SH też dają sobie radę Ja osobiście polecam ten drugi skład. Jak powinniśmy grać? Najlepiej jak od razu wyjdzie BM wysłać go do bazy UD aby pozabijał kilka akolitów xD zawsze jest to mega wkurw… xD robimy kilka gruntów i idziemy creepować. Jak będziemy mieli T2 stawiamy dwie bestiranie i robimy tyle ile się da wivek. Wivki są najlepsze na wszystko co jest nieumarłe =) fiendy (biesy podziemi) padają jak muchy od ich strzał. Ważne jest abyśmy scentrowali atak wszystkich wivek na jednym celu, bo ich atak jest najskuteczniejszy kiedy walą wszystkie razem =) Możemy wybudować T3 i polepszać ataki wivek, dodając „zatrute strzały”. Atakowanie ud w jego bazie jest tak samo mało efektywne jak w przypadku huma, dlatego lepiej naklepać mu gdzieś na otwartym polu Jak dojdzie do zamieszek, atakujemy priorytetowo najpierw fiendy później wszystko inne, dlatego że fiendy łapią nasze wivki w sieć co czyni je mniej efektywnym. Hero zostawiamy na sam koniec. Jak widzimy że przeciwnik robi destro (niszczycieli) to wówczas dobrym pomysłem jest dorobienie kilka batów na nie

Poradnik by Adamar


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.w3bdclan.fora.pl Strona Główna -> Strategia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin